Een Vriend Voor U

Jezus, uw vriend

Jezus met kinderen

Ik heb een vriend. Hij is de beste vriend die ik ooit gehad heb. Hij is zo vriendelijk en echt dat ik graag zou willen dat u hem ook kende. Zijn naam is Jezus. Het geweldige is dat hij ook u vriend wil zijn.

Laat me u over Hem Vertellen. We kunnen dit verhaal in de bijbel lezen. De bijbel is waarachtig. Het is God’s woord.

God is de gene die deze aarde geschapen heeft met alles wat zich er in bevind. Hij is de Heer van de hemel en aarde. Hij Geeft leven en adem aan alle dingen.

Gods schepping

voor de volledige tekst Een Vriend Voor U

Jezus is de zoon van God. God zond Hem uit de hemel naar deze aarde om onze verlosser te zijn. God hield zo veel van de mensheid (dat betekent Hij houd van u en mij) dat Hij zijn eniggeboren Zoon, Jezus zond. (Om te sterven voor onze zonden) opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3:16)

Jezus kwam op aarde als een kleine baby. Zijn vader en moeder op aarde waren Jozef en Maria. Hij werd geboren in een stal en werd in een kribbe gelegd.

Jezus 'geboorte

Jezus groeide op met Jozef en Maria en gehoorzaamde hen. Hij had broers en zussen om mee te spelen. Hij hielp Jozef in de timmerwerkplaats.

Jezus leert een kind

Toen Jezus opgegroeid was, vertelde Hij de mensen over Zijn hemelse Vader. Hij liet de mensen zien dat God hen lief had. Hij genas de zieken en trooste degene die verdrietig waren. Hij was een vriend van de kinderen. Hij wilde de kinderen dicht bij Hem hebben. De kinderen hadden Jezus lief en wilde graag bij Hem zijn.

Er waren mensen die Hem niet liefhadden, Zij haten Hem zo erg dat ze Hem wilden doden. Op een versckrikkelijke dag brachten ze Jezus om het leven door Hem aan een kruis te nagelen. Jezus had niets verkeerds gedaan. Hij moest in onze plaats sterven om dat u en ik verkeerde dingen gedaan hebben.

Jezus aan het kruis

Het verhaal van Jezus eindigt niet met Zijn dood. God verrees Hem van de dood! Zijn volgeligen zagen Hem. Tot op een dag Hij terugkeerde naar de hemel.

Vandaag is Hij in staat om u te zien en horen. Hij weet alles van u en zorgt voor u. U hoeft alleen tot Hem te komen in gebed. Vertel Hem uw zorgen. Hij is bereid u te helpen. U kunt uw hooft buigen en tot Hem praten, altijd, overal.

Op een dag zal Hij terugkeren! Hij zal al degene die in Hem geloven thuis naar de hemel nemen.

Jezus luisteren naar een vrouw bidden

 

( dutch nederlands )

Neem contakt met ons op

Tracts Bestellen

Een Zaligmaker voor u

De verloren zoon vraagt zijn vader voor zijn erfdeel

Bent u een gelukkig persoon? Angst en een schuldgevoel van zonde kan uw blijdschap wegnemen.U vraagt zich mischien af “Hoe kan ik gelukkig worden?”

 Ik heb goed niews voor u! Er is iemand die u helpen kunt. Hij kan uw zonden  vergeven en u oneindige blijdschap geven. Zijn naam is Jezus. Laat me u over Hem vertellen.

Zijn Vader, God, is de Gene die deze wereld geschapen heeft. Hij heeft alles gemaakt in deze aarde. Hij heeft u en mij gemaakt.

voor de volledige tekst Een Zaligmaker voor u

 God heeft ons lief.Hij houdt van iedereen op deze aarde. God houd zo veel van iedereen dat Hij zijn enige zoon Jezus naar deze aarde gestuurd heeft. Toen de Here Jezus op aarde was heeft hij zieken genezen. Hij heeft zich ontfermt over diegenen die ongelukkig waren. Hij heeft de blinden weer laten zien. Hij heeft de mensen veel onderwezen.

Jezus wilde ons doen begrijpen hoe groot de liefde is die Zijn Vader voor u en mij heeft. Hij vertelde dit verhaal dat de liefde van Zijn Vader uitlegd. U kunt dit lezen in de bijbel in Lukas 15:11-24

 Een zekere man had twee zonen.Hij dacht dat alles goed ging. Op een dag kwam een van de zoons in opstand  naar hem toe en zei,”Ik ben dit huis zat Ik wil mijn eigen gang gaan Ik ga hier weg. Geef me mijn erfdeel. De vader was erg verdrietig maar gaf hem zijn deel en liet hem vertrekken. Hij vroeg zich af of hij zijn zoon ooit nog weer zou zien.

 De zoon trok ver weg en genoot van het leven met al zijn geld en zijn vrienden.Hij verbraste zorgeloos zijn geld met een egoistische levensstijl. Hij dacht dat het leven geweldig was tot op een dag zijn geld op was en zijn vrienden hem in de steek lieten. Hij was alleen en hulp behoevend.Wat moest hij nu doen?

 Hij ging naar een boer en die boer stuurde hem naar de varkens om deze te voeren. Hij kreeg niet genoeg te eten. Hij had zo’n honger hij zou zo van het varkensvoer gegeten hebben. Toen begon hij zijn boze daden te overdenken en hoe hij zijn vader mishandeld had. Hij begon zich steeds ellendiger te voelen.

De verloren zoon het voeden van de varkens 

Op een dag herrinerde hij zich hoe liefdevol zijn vader geweest was en hoe goed hij verzorgd was toen hij nog thuis was. Zelfs zijn vaders knechten hadden genoeg te eten.

 Hij dacht, “Zal ik terug keren naar mijn vader na al dat ik misdaan heb? Zou hij me nog steeds liefhebben?. Ik ben het niet waard om zijn zoon te zijn.Ik ben bereid zijn knecht te worden als hij me tenminste nog terugneemt.”

 Onmiddelijk stond hij op en begon aan de reis terug naar huis. Hij zou wel zien of zijn vader hem zou vergeven.

Zijn vader verlangde naar zijn zoon vanaf het moment dat hij hem verlaten had. Hij vroeg zich af “zal mijn zoon ooit nog terugkeren?” Toen op een dag zag hij iemand in de verte aankomen. “Zal dat mijn zoon zijn?” Toen hij zag dat het zijn zoon was, rende hij naar hem toe met uitgestrekte armen.

“Vader,” zei de zoon, “Ik heb tegen u gezondigd. Ik ben niet waardig uw zoon te zijn.”

Maar zijn vader zei, Breng me de mooiste kleren en bereid een feest. Mijn zoon was verloren maar is nu gevonden.”

De vader verheugd over de verloren zoon naar huis

 We zijn allemaal zoals deze zoon ; We zijn allemaal van God, onze  Vader afgedwaald. We hebben de kansen en goede dingen die hij ons geeft verspild. We hebben egoistisch geleefd en zijn in opstand gekomen tegen Hem. Onze Hemelse Vader wil dat we vandaag nog tot hem terug keren. Hij wacht op ons met uitgestrekte armen.

 Jezus heeft ons Zijn liefde laten zien toen Hij Zijn leven gaf als een offer voor onze zonden en de zonden van de hele wereld. Hij heeft pijn en afwijzing geleden toen hij zich door godeloze mensen aan een kruis liet nagelen. Door de macht Gods stond hij op uit de dood en heeft een eeuwig leven

 Kom tot Jezus en vraag om vergeving van uw zonden. Als Hij ziet dat u berouw hebt van al het verkeerde dat u heeft gedaan,Zal Hij u vergeven en wast onze zonden weg met het bloed dat hij uitstorte. Wat een geweldige ervaring! U zult een nieuw mens worden. Het leven zal een andere betekenis krijgen. Jezus zal uw schuldgevoel en angst veruilen voor vreugde en geluk.Hij zal uw Zaligmaker zijn.

Neem contakt met ons op

Tracts Bestellen

De Oplossing Voor U

Jezus bij de put

Weet u dat er iemand is die alles van u afweet? Jezus, de zoon van God weet alles wat u ooit gedaan heeft. Hij heeft de aarde geschapen met alles wat zich erin bevind. HIj kent het verleden, het tijdelijke, en de toekomst. Hij houd van u en kwam in de wereld om u van uw zonden te verlossen. Hij heeft een plan om u in dit leven gelukkig te maken.

Op een dag reisde Jezus met zijn vrienden. Zij kwamen bij een dorpje in Samaria. Terwijl zijn vrienden het dorp in gingen om voedsel te kopen, ruste Jezus uit bij een bron. Terwijl Jezus daar zat kwam ere en zekere vrouw om water uit de bron te putten. Jezus vroeg haar, “wilt u mij wat water geven”. De vrouw was verbaasd. U vraagt mij om water? vroeg ze. “Weet u niet dat ik een samaritaanse ben en dat de joden niets met ons te doen willen hebben?”. Jezus antwoorde haar vriendelijk, “Als u werkelijk God kende en wist met wie u nu praatte, zou u om levens water gevraagd hebben. En ik zou het u graag gegeven hebben”. De vrouw keek Hem verwonderd aan. “Mijnheer” zij ze. De bron is diep. U heeft niets om water uit te scheppen. Hoe kunt U dit levens water uit de bron putten?.

De vrouw loopt naar de stad

Jezus antwoorde nogmaals, “diegene die van deze bron drinken zullen weer dorst krijgen. Maar als u drinkt van het water dat Ik u geven kan, zult u nooit meer dorst hebben”.

voor de volledige tekst De Oplossing Voor U

“Mijnheer”, zei de vrouw, “geef me van dat water zo dat ik nooit meer dorstig hoef te zijn en hier niet meer voor water hoef te komen”. “Vertel het ook uw man en kom dan terug”, zei Jezus.

“Ik heb geen man”, antwoorde ze.

“Dat is waar”, zei Jezus.

“U heeft vijf verschillende echtgenoten gehad, en de man met wie u nu bent is niet uw echtgenoot”.

Hoe kent deze man mij vroeg ze zich af. “Mijnheer ik kan zien dat U een profeet ben. Ik heb een vraag voor U. Mijn volk heeft God aanbeden in deze plaats. U zegt dat Jeruzalem daar de plek voor is”. Jezus vertelde haar. “Het is niet zo belangrijk waar we de Here aanbidden, vandaag mogen de ware gelovigen de Vader in geest en waarheid aanbidden. “Ik weet dat de messias zal komen die genaamd is Christus”, zei de vrouw, “en als Hij komt, zal Hij alles uitleggen”, Toen vertelde Jezus haar. “Ik ben Hem”.

Ze liet haar waterkruik achter en rende terug de stad in, “kom” riep ze, “kom en ziet de man die me alles verteld heeft wat ik ooit gedaan heb. Is Hij niet Christus?”.

Toen kwamen de mensen uit de stad om Jezus te ontmoeten.

Velen geloofden dat Hij Christus was, de zaligmaker, omdat Hij alles van hen wist. U kunt dit verhaal lezen in het evangelie naar Johannes 4:3-42.

Jezus leert de menigte

Jezus weet alles van ons, het goede, maar ook het kwade. We zouden graag de kwade dingen die we in ons leven gedaan hebben verbergen, maar we kunnen ze van Jezus niet verbergen.

Hij is gekomen om ons te verlossen van de straf die we verdienen voor onze ongehoorzaamheid. Hij kan dat sombere gevoel in ons hart wegnemen en ons vrede geven. Hij is gestorven om onze zonden weg te nemen en heeft het mogelijk gemaakt dat we een thuis in de hemel mogen hebben als we sterven. Jezus is de oplossing voor al uw noden en vragen. Hij wilt uw vriend zijn. Hij wil die leegte in uw hart vullen. Hij kan uw angst en onrust voor vrede en kalmte verwisselen. Jezus zegt “komt tot Mij…….en ik zal u rust geven” (Matteus 11:28). Kom gewoon tot Hem in gebed en vraag Hem in uw leven te komen. En als u deze genadige God door geloof accepteerd, zal Hij in uw hart verblijven.

Zijn aanwezigheid zal u blijdschap geven. Hij zal u kracht en een doel geven in dit leven. Hij zal de oplossing voor u zijn.

Neem contakt met ons op

Tracts Bestellen