Een Vriend Voor U

Jezus, uw vriend

Jezus met kinderen

Ik heb een vriend. Hij is de beste vriend die ik ooit gehad heb. Hij is zo vriendelijk en echt dat ik graag zou willen dat u hem ook kende. Zijn naam is Jezus. Het geweldige is dat hij ook u vriend wil zijn.

Laat me u over Hem Vertellen. We kunnen dit verhaal in de bijbel lezen. De bijbel is waarachtig. Het is God’s woord.

God is de gene die deze aarde geschapen heeft met alles wat zich er in bevind. Hij is de Heer van de hemel en aarde. Hij Geeft leven en adem aan alle dingen.

Gods schepping

voor de volledige tekst Een Vriend Voor U

Jezus is de zoon van God. God zond Hem uit de hemel naar deze aarde om onze verlosser te zijn. God hield zo veel van de mensheid (dat betekent Hij houd van u en mij) dat Hij zijn eniggeboren Zoon, Jezus zond. (Om te sterven voor onze zonden) opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3:16)

Jezus kwam op aarde als een kleine baby. Zijn vader en moeder op aarde waren Jozef en Maria. Hij werd geboren in een stal en werd in een kribbe gelegd.

Jezus 'geboorte

Jezus groeide op met Jozef en Maria en gehoorzaamde hen. Hij had broers en zussen om mee te spelen. Hij hielp Jozef in de timmerwerkplaats.

Jezus leert een kind

Toen Jezus opgegroeid was, vertelde Hij de mensen over Zijn hemelse Vader. Hij liet de mensen zien dat God hen lief had. Hij genas de zieken en trooste degene die verdrietig waren. Hij was een vriend van de kinderen. Hij wilde de kinderen dicht bij Hem hebben. De kinderen hadden Jezus lief en wilde graag bij Hem zijn.

Er waren mensen die Hem niet liefhadden, Zij haten Hem zo erg dat ze Hem wilden doden. Op een versckrikkelijke dag brachten ze Jezus om het leven door Hem aan een kruis te nagelen. Jezus had niets verkeerds gedaan. Hij moest in onze plaats sterven om dat u en ik verkeerde dingen gedaan hebben.

Jezus aan het kruis

Het verhaal van Jezus eindigt niet met Zijn dood. God verrees Hem van de dood! Zijn volgeligen zagen Hem. Tot op een dag Hij terugkeerde naar de hemel.

Vandaag is Hij in staat om u te zien en horen. Hij weet alles van u en zorgt voor u. U hoeft alleen tot Hem te komen in gebed. Vertel Hem uw zorgen. Hij is bereid u te helpen. U kunt uw hooft buigen en tot Hem praten, altijd, overal.

Op een dag zal Hij terugkeren! Hij zal al degene die in Hem geloven thuis naar de hemel nemen.

Jezus luisteren naar een vrouw bidden

 

( dutch nederlands )

Neem contakt met ons op

Tracts Bestellen